Telefoon:

0527 - 681 396

E-mail:

Info@hoekstra-urk.nl

Openingstijden:

9.00 - 13.00 / 14.00 - 17.15 uur

Uit de praktijk!
Wellicht hebben jullie dit nieuwsbericht wel meegekregen over een woning die in 2015 te Amsterdam was afgebrand. De woning was verzekerd voor €185.000 op basis van 375m3 op een herbouwwaarde van €180.000. Het eigenlijk geleden schadebedrag had uit moeten komen op €200.000 op basis van de daadwerkelijke 418m3. Gevolg was dus dat de verzekering minder uitkeerde en de eigenaren de woning niet konden laten herbouwen. We noemen dit onderverzekering.

Hoe kunnen we dit voorkomen?
Om te beginnen kunnen we op de polis een garantie tegen onderverzekering opnemen. Deze garantie kunnen we opnemen in zowel de opstal als de inboedelverzekering.
Wij adviseren onze klanten om na iedere 5 jaar een nieuwe waardemeter in te vullen om op die manier het verzekerde bedrag vast te stellen, daarnaast is het van belang dat verbouwingen worden doorgegeven aan de verzekeraar.
Dan kunnen we samen controleren of het nodig is om opnieuw een waardemeter in te vullen. Uiteraard helpen onze adviseurs bij het invullen van deze waardemeters.

De waarde van Hoekstra:
Het vervelende van onderverzekering is dat mensen er pas achter komen wanneer er schade is en er geen volledige uitkering gedaan wordt. Als klant van Hoekstra kun je er volledig op vertrouwen dat we jou tijdig informeren wanneer het nodig is om de garantie te verlengen. Zoals gezegd helpen we met het invullen van de waardemeters indien gewenst. Op die manier voorkomen we samen dat je een vervelende verrassing krijgt bij geleden schade in of aan de woning.

Wil je meer informatie? Loop eens bij ons binnen, of mail met een van onze adviseurs, wij helpen u graag verder!

📧 particulier@hoekstra-urk.nl
☎ 0527-681396 / 06-86869825

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *